Dessert & Sun-Times

11 mei 2019 - Paracas, Peru

Dessert & Sun-Times

Het voelt al weer even geleden, dus hoogste tijd voor een nieuwe blog! Deze start met onze aankomst na de derde nachtbus in Ica. Vanuit hier hebben wij een taxi richting Huacachina genomen, het woestijn gedeelte van Peru met een oase. Hoewel het op de foto’s prachtig uitkomt, hebben wij vooraf gehoord dat de oase kunstmatig in stand wordt gehouden, dus daarmee was de magie voor ons een beetje ontnomen.

20190503235635_IMG_4473

In Huacachina trakteren wij onszelf, of eigenlijk vooral Carmen, op een hostel met zwembad. De dag van aankomst liggen wij dus de eerste uurtjes aan het zwembad, waarna wij in de namiddag Huacachina zelf inlopen en de wandeling omhoog starten de woestijn in. Dit levert ons een erg mooie sunset op, met hoe kan het ook anders: overal zand.

Huacachina Carmen (1)

De tweede dag is een herhaling van de eerste: wij beginnen de ochtend heerlijk aan het zwembad en weer in de namiddag vertrekken wij naar Huacachina waar wij een buggytour gaan doen. Met totaal 10 mensen zit je hierbij in een open soort jeep, waarbij je kort gezegd veel te hard door de woestijn heen rijdt. Bochten, hellingen op en af. Het gaat erg snel en wij vinden het erg leuk! Na een paar toeristische stops voor foto’s komen wij aan bij de eerste helling waar wij gaan sandboarden. Al liggend op een snowboard roetsjen wij de helling af. Ook dit gaat erg snel ;)

Voor video's hiervan ga naar de video's toe!

Na een aantal hellingen te hebben genomen is het tijd voor wederom een erg mooie sunset. Overigens was onze guide voor deze tour enorm spraakzaam! Tijdens de gehele tour zegt hij welgeteld 3 woorden. Een nieuw record!

image2

De laatste dag in Huacachina begint wederom aan het zwembad, waarna wij in de middag in de bus stappen richting Paracas.

In Paracas aangekomen lopen wij richting ons hostel waar wij gelijk voor de volgende ochtend de tour boeken naar Isla Ballestas. Deze vertrekt de volgende ochtend rond 8 uur. Met de boot, met helaas erg veel toeristen, varen wij in ongeveer drie kwartier naar Isla Ballestas waar wij de Humbold pinguïn zien, zeeleeuwen en diverse soorten vogels.

Humbold pinguin Isla BallestasZeeleeuw Isla BallestasZeeleeuwen Isla Ballestas

Nadat wij rond 10 uur weer voet aan wal zetten regelen wij een taxi die ons naar een meer afgezonderd strandje brengt: Playa el Raspon. Omdat het vrij hard waait wagen wij ons niet het toch wel erg koude water in, maar genieten wij van een strand dat vrijwel voor ons alleen is.

Playa el RasponPlaya el Raspon MarijnPlaya el Raspon Carmen

Overigens hebben wij een bijzondere mededeling! Marijn heeft koffie gedronken. Oké, eerlijk is eerlijk: een frappe met vanillesmaak, waarbij geen koffiesmaak te proeven was. Maar goed, elke stap (hoe klein dan ook) is er een in de goede richting! De volgende ochtend vertrekken wij richting Lima, hierover in de volgende blog weer meer!

Liefs Marijn & Carmen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Loes Addicks:
    11 mei 2019
    Wederom mooie foto’s!
    Iets minder spectaculair verhaal, alhoewel dat snowboard roetsjen van de zandhellingen ............. vast een aparte ervaring !
  2. Jjl:
    12 mei 2019
    Mooie omgeving om een verjaardagsfeest te geven. Misschien idee??! 🙈 Ziet er weer super uit. Geniet!!! Enne..gefeliciteerd👨🏾😘
  3. Opa en oma addicks:
    12 mei 2019
    Ja, kunnen wij ook op dat
    verjaardagsfeestje komen?
    Lijkt ons wel wat die prachtige natuur....hebben weer genoten!
  4. Rich Fennema:
    12 mei 2019
    Wat een avonturen weer . Maar Marijn je bent wel een jaartje ouder ( van harte gefeliciteerd) maar volgens mij ook een beetje kleiner met al dat lopen en klimmen. Carmen ook Gefeliciteerd. Fijne verjaardag en dank voor de leuke verhalen .